Lasten lauantai 19.10. on tapahtumia täynnä

Hämeenlinnan taidemuseo tarjoaa tekemistä koko perheelle syyslomaviikolla

Hämeenlinnan taidemuseo kutsuu perheet musiikin ja maalaustaiteen äärelle Lasten lauantaina 19.10.2024. Luvassa on musiikkiloruesityksiä, lasten opastus Arjen abstraktioita – Kudelmia kokoelmista -näyttelyyn ja työpaja, jossa luodaan abstraktia taidetta leimasintekniikalla. Kaikki Lasten lauantain tapahtumat ovat ilmaisia lapsille ja lasten kanssa liikkuville aikuisille.

Lisäksi taidemuseolla järjestetään lapsille omatoiminen taidesuunnistus Arjen abstraktioita –näyttelyyn päivittäin syysloman aikana. Eikä aikuisiakaan ole unohdettu, sillä sunnuntaina luvassa on opastettu näyttelykierros. Tervetuloa!

Lasten lauantai 19.10.

klo 11–16
Taidepaja

Tutustutaan abstraktin taiteen saloihin ja tehdään abstrakteja maalauksia leimasinmenetelmällä. Huom! Pajassa maalataan akryylimaaleilla, jotka voivat sotkea vaatteita. Pajasta saa lainata maalausessuja, jotka eivät kuitenkaan välttämättä suojaa kaikilta roiskeilta.

klo 11.30 ja klo 14.30
Hipsitään yhdessä – Musiikkiloruja museolla

Tohvelit tai pyjama, tyyli on vapaa. Rentoa yhdessäoloa musiikin ja kuvataiteen parissa.
Kesto n. 40 min, Ikäsuositus 6–12, soveltuu kaikenikäisille

klo 13
Lasten opastus

Kierroksen aloitus Lohrmann-rakennuksen aulasta

Lasten lauantait ovat Hämeenlinnan kulttuurilaitosten järjestämiä lastentapahtumia.
Maksuttomat Lasten lauantait ovat osa Hämeenlinnan Lastenkulttuurilupausta.

Muuta ohjelmaa

ti–su 15.–20.10.
Omatoiminen taidesuunnistus lapsille Arjen abstraktioita Kudelmia kokoelmista -näyttelyssä

Taidemuseon aukioloaikoina koko syyslomaviikon ajan.

su 20.10. klo 14
Yleisöopastus Arjen abstraktioita – Kudelmia kokoelmista -näyttelyyn
Yleisöopastuksella tutustutaan oppaan johdolla kokoelmanäyttelyn teoksiin ja teemoihin, joiden ytimessä on Hämeenlinnan taidemuseoon talletettu Niemistö-kokoelma.
Opastuksen kesto 45 min. Opastus alkaa Lohrmann-rakennuksen aulasta.
Opastus sisältyy pääsylipun hintaan.

Pääsyliput 12/10 €, ilmainen sisäänpääsy alle 18-vuotiaille, Museokortilla ja Hämeenlinnan kaupungin museoiden vuosikortilla