Vakituinen museomestarin tehtävä avoinna Hämeenlinnan taidemuseossa

Etsimme nyt museomestaria Hämeenlinnan taidemuseoon vakituiseen työsuhteeseen alkaen 13.1.2025.

Taidemuseomme amanuenssit vastaavat kukin vuorollaan vaihtuvien näyttelyiden suunnittelusta ja johtavat niiden toteutumista. Museomestari työskentelee näyttelyiden toteutuksen suunnittelussa ja varsinaisessa käytännöntyössä yhdessä heidän sekä museomme taidekonservaattorin ja näyttelymestarin kanssa. Kokoelmatyössä museomestari työskentelee tiiviissä yhteistyössä kokoelmastamme vastaavan amanuenssin ja museomme taidekonservaattorin kanssa.

Hämeenlinnan taidemuseon henkilökunta työskentelee sen eteen, että hämeenlinnalaiset ja kaupungissa vierailevat saisivat taiteesta elämänvoimaa. Sitä varten Hämeenlinnan taidemuseossa järjestetään kahdessa eri museorakennuksessa vaihtuvia taidenäyttelyitä. Museon alati karttuva kokoelma koostuu noin 8 000 taideteoksesta. Yleisö pääsee kohtaamaan Hämeenlinnan taidemuseon kokoelmien teoksia museon omissa ja muiden museoiden järjestämissä vaihtuvissa näyttelyissä niin kotimaassa kuin ulkomaillakin.

Hämeenlinna on ihan lähellä ja joustavat työskentelyolosuhteet tukevat työntekijöiden työn ja arjen sovittamista yhteen. Hämeenlinnassa tiedetään, että kehittäminen kannattaa aina ja siksi jokaisen työntekijän osaamisen kehittämistä tuetaan esim. koulutuksilla. Lisäksi Hämeenlinnan kaupunki tarjoaa etuja henkilöstölleen liikunta- ja kulttuuritoimintaan.

Kiinnostuitko?

Lähetä hakemuksesi tästä linkistä mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 27.10.2024 klo 23.59 mennessä: https://questionnaires.jobilla.com/af460004-1da4-49ea-a0bd-a3a91d78d460/respond

Mikäli sinulla heräsi kysyttävää, voit olla yhteydessä viikoilla 40-41 sekä 43 museonjohtaja Jenny Valliin, puhelimitse numerosta 040 5471965, tai sähköpostitse jenny.valli@hameenlinna.fi. Puhelimitse tavoitat hänet varmimmin keskiviikkoisin klo 9-10.

Tehtävän kelpoisuusvaatimuksena on museoalan ammatillinen tai opistoasteinen tutkinto tai muu soveltuva ammatillinen tutkinto.

Museomestarin tehtävä edellyttää monipuolista ammatillista osaamista, erityisesti näyttelyiden teknisestä toteutuksesta. Eri aikakausien kuvataidenäyttelyidemme rakentaminen vaatii tuntemusta niin audiovisuaalisten teosten esillepanosta, kuin myös puusepän taitoja, näyttelyrakenteiden suunnittelua ja toteutusta sekä esimerkiksi teosten kehystämiseen liittyvää osaamista.

Museomestarin tehtävässä onnistuminen edellyttää niin kykyä fyysiseen työhön kuin joustavuuttakin. Hyvien teknisten taitojen lisäksi odotamme uudelta museomestarilta hyviä organisointi- ja yhteistyötaitoja sekä paineensietokykyä. Eduksi katsomme osaamisen audiovisuaalisen taiteen ja tietotekniikan alalta sekä kohtuullisen englannin kielen taidon. Hakijalta edellytetään henkilöauton ajokorttia (B).

Tehtävässä noudatetaan 6 kuukauden koeaikaa ja hakuaika tehtävään on 1.–27.10.2024. Hakuaika päättyy 27.10.2024 klo 23:59.